close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

להכין את הרכב לקיץ

מערכת שורשיד ניסן, תשעג25/03/2013

הקיץ תיכף כבר כאן וכשם שחשוב להכין אותו לורף, יש להכין אותו לקראת הקיץ. כמה טיפים מהירים בנושא.

תגיות:

כמו שחשוב להתאים את הרכב לקראת הנהיגה בעונת החורף, כך חשוב גם לטפל במכונית לקראת חודשי הקיץ. לשינוי הדרסטי שמתחולל בעת חילופי עונות השנה יכול להיות השפעה משמעותית

על הביצועים הטובים של המכונית שלכם.

הזמן הטוב ביותר להכנת המכונית לקראת נהיגת הקיץ הוא במהלך האביב או מיד לאחר שהסתיימו ימי החורף הקרים. עד אז הולכים ונעלמים הכפור והקרה והטיפול שהענקתם לרכב לקראת החורף עדיין יעיל. זאת, למרות שמזג האוויר הקר בוודאי גבה מחיר כלשהו מחלקים מסוימים של הרכב כולל צמיגים לרכב ובלמים. באופן כללי, בדיקה חודשית ובדיקות מעקב שגרתיות של הרכב יסייעו לשמור על תקינות המכונית שלכם.

לקראת הקיץ חשוב לבדוק קודם כל את אורות המכונית. הבדיקה כוללת את אורות הבלמים ואת כל הפנסים (האור הגבוה והאור הנמוך, אורות האיתות הקדמיים והאחוריים ואורות החירום). אם אחד הפנסים אינו מתפקד כהלכה, החליפו את הנורה בהתאם להוראות מדריך הרכב, או גשו לבעל מקצוע שיתקין את הנורה כהלכה.

חשוב לבדוק בכל חודש את לחץ האוויר בצמיגים לרכב כמו גם את איכות הצמיג. ייתכן שבמהלך החורף נשחקו הצמיגים כתוצאה מנהיגה בתנאי כביש קשים ולא צפויים, וחשוב לבדוק את הצמיגים ויזואלית על מנת לוודא שהם תקינים. באשר ללחץ האוויר, יש להקפיד שהלחץ יהיה מדויק, לא מלא מדי ולא פחות מדי.

השלב הבא הוא בדיקה של מגבי השמשה הקדמית. בעונת החורף נעשה שימוש תכוף במגבים וייתכן שהגומי על המגבים נסדק והוא משאיר פסים על גבי השמשה וכבר אינו מחליק כראוי על פני החלון. במקרה שכזה עדיף להחליף את מגב הגומי.

יש לבצע בדיקה חוזרת של רמות הנוזלים ברכב, כפי שעשיתם בתחילת החורף. בדרך כלל רמת הנוזלים אמורה להיות תקינה לחלוטין, אבל ייתכן שאירעו דליפות שלא הייתם מודעים אליהן. בדקו שוב את כל הצנרת, על מנת לוודא שבמהלך החודש לא נוצר נזק כלשהו בצינורות אלה.

הפעילו את מזגן הרכב למשך זמן מה כדי לוודא שהוא פועל כראוי. אם האוויר לא מספיק קר כדאי לקחת את המכונית למוסך המקומי ולבדוק את סיבת הדבר. בכלל, תמיד כדאי לתת למומחים לטפל במכונית שלכם.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה